Megkötözött szavak

2018. november 25. 11:15 - Dylan D. Tides

Utasok I.

A Piás

Szégyelltem kissé, hogy fintor szaladt
holtfáradt arcomon át,
de az a szag bizony velünk maradt,
s rágta a fülke falát.
Ötvenes forma volt, bár bajosan
tippelted volna korát.
Megszívta orrát (úgy nagy zajosan),
s szétnézett, merre tovább.
Elmúlt egy perc is, míg helyre került
minden csúf kacatja, s ő.
Kezében fél sörrel végre leült.
Odakint hullt az eső,
s hajában egy-két csepp szédelgett még,
szívta az utca porát,
de aztán görcs-ujjak széjjelkenték,
így festve sár-boronát
a piszkos halánték ráncaiba.
Zubbonya gombjaival
percekig muszáj volt játszania,
s nem végzett gondjaival:
Elszakadt pénztárca, lejárt jegyek,
kulcstartó konzervnyitón,
végtelen tartalmú nadrágzsebek,
kettétört postairón,
s annyi más jött, mire aprót kotort
(ki tudja, honnan) elő,
egynéhány zavaros okot sorolt,
s kezembe nyomta: "Ha jő
erre az ellenőr ugyan vegyen
Miskolcig jegyet nekem...",
s elfeküdt. Nem tudtam, hová tegyem
a kérést, s miért velem
épp ilyen bizalmas... Történetét
azonnal megszőttem én.
Találtam talán vagy tucat mesét.
Egyikben ő volt a vén,
lázadó, nem hajló zenetanár,
kirúgott egyéniség.
Másikban megtépett palimadár,
szürke kis személyiség.
Láttam őt harcoló apukaként,
becsapva végül nagyon;
munkások álruhás nagyuraként,
kinek már nyűg a vagyon;
betegnek, akitől fél a tömeg,
s egyedül hagyja bután;
s láttam, mint elárvult gyáva öreg,
sírni a múltja után.
Vártam, hogy ébredjen, s kérdezzem őt:
Végül is kicsoda hát?
De míg a mosdóban hagytam időt,
eltűnt a szürke kabát.
Kié volt, s mit rejtett, ki nem derül,
talán majd megkérdi más.
Nyomában még halvány sörszag terül,
emlék az ócska piás.
web650.jpg
Címkék: vers Utasok A Piás
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dylandtides.blog.hu/api/trackback/id/tr5914391794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Megkötözött szavak
süti beállítások módosítása